Co dalej z Modelem TS-11 PRO-set?

Ten post dostępny jest także w języku: angielski

Tak jak obiecaliśmy szykujemy Iskrę w wariancie PRO w skali 1/48 . Mamy już opracowane wychylone klapy, łuskozbieracz, dziób Novaxa, pylony wraz z wyrzutniami rakiet. Pozostało nam tylko opracować wychylone hamulce aerodynamiczne oraz dodatkowy podział kadłuba.

ts11_render_16

Wprowadzamy podział głównej sekcji kadłuba na dwie części za kabiną pilotów, dzięki czemu ułatwimy sobie odlewanie oraz będziemy mieli możliwość dodania kilku detali we wnętrzu kabiny na jaj tylnej ścianie.

ts11_render_16x

Cały czas zastanawiamy się czy w tym wariancie dodawać silnik i detale jego przedziału, czym niestety zwiększylibyśmy cenę modelu, czy zostawić to jako osobny zestaw do wydania w późniejszym czasie, co obniży cenę zestawu PRO.

ts11_render_17

ts11_render_18

Author: Wojtek Bułhak

Wojtek skleja modele od przedszkola. Był wychowankiem a następnie instruktorem w klubie "Śmigiełko". Z wykształcenia biolog od żab od 15lat pracuje w branży modelarskiej. Skleja figurki i trochę pancerki oraz samolotów. Preferuje polska tematykę oraz lotnictwo US Navy. W firmie Arma Hobby jest wspólnikiem odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż.

Share This Post On
468 ad

10 Comments

  1. Witam,
    Osobiście wolał bym silnik oddzielnie, raz że koszty dwa nie mogę się doczekać na model Pro. Silnik na dioramie zdemontowany z TS będzie piękny pozdrawiam

    Post a Reply
  2. Jeśli można wtrącić słówko:
    1. Czy jest sens „pruć” kadłub dla doposażenia ścianek kabiny? Moim zdaniem wystarczyłoby solidne oblaszkowanie kokpitu i zalecenie samodzielnego wykonania przewodów (w końcu zestaw jest dla PROfesjonalisów).
    2. Nie zapomnijcie o monitorze radaru RDS-81 dla wersji Novax (miał formę nadstawki na osłonie przeciwsłonecznej nad tablicą przyrządów – prosta sprawa)
    3. Odnośnie przedziału silnikowego proponuję rozwiązanie pośrednie tj. niech będzie w wersji PRO, ale też warto się zastanowić nad wydaniem osobnego zestawu. Wtedy oprócz profesjonalistów mogliby go zakupić także posiadacze wersji EZ.
    4. Podobnie z uzbrojeniem podwieszanym – warto włożyć go do pudełka PRO, ale też sprzedawać jako uzupełnienie EZ (osobny zestaw mógłby być dodatkowo rozszerzony o wyrzutnie Mars-3, zasobniki Zeus i bomby P-50 oraz łuskozbieracz). No i przy okazji „mikrokonwesja” na wersję Novax też by była mile widziana.

    Post a Reply
    • ad.1
      Z kadłubem jeszcze nie podjęliśmy decyzji ale chcemy go podzielić głównie ze względu na uproszczenie produkcji, więcej detali to tylko bonus
      ad.2
      Ekran oczywiście będzie
      ad.3
      jeszcze się zastanawiamy
      ad.4
      jako uzbrojenie dodamy wyrzutnie rakiet niekierowanych, nie mam praktycznie żadnych zdjęć z bombami a z Zeusem to już wogóle, rakiety to typowe podwieszenie pod Iskra bis DF. nos Novaxa będzie w zestawie.

      Zestawy do kupienia osobno oczywiście będą i będzie można dowolnie skonfigurować sobie poziom detali i dodatków w modelu.

      Post a Reply
      • ad 4. Proszę oto Zeusy w służbie na 2 Iskrach, choć faktycznie niszowa sprawa (cześciej widuje się je na prototypie 200BR):
        http://galeria.aviateam.pl/photo/5894
        bo mby do lotów szkolnych przeważnie po dwie na wewnętrznych belkach. Trochę fot w monografii Iskry AEROMAX-u (s. 10-11, 62) . Kiedyś jeden z kolegów na MW wrzucał taki obrazek: http://imageshack.com/a/img225/6286/wariantypodwieszetsa.jpg
        Wystarczłyby po 2 szt. z każdego asortymentu. Nos NOVAX można dorzucić jako dodatek do zestawu uzbrojenia.

        Post a Reply
  3. Silnik powinien być jako osobny zestaw, podobnie konwersja na Novax i uzbrojenie. Natomiast w zestawie Pro powinna być możliwość wychylania wszystkich powierzchni sterowych.
    P.S. A może byście pomyśleli o konwersji na Lim-6bis do MiG-17 Hobby Bossa w 48 i poprawnym nosie do MiG-17PF

    Post a Reply
  4. Zgadzam się ze seemanem. Osobne paczuszki z silnikiem i uzbrojeniem byłyby mile widziane dla tych którzy kupili już wersję EZ (m.in. dla mnie 🙂 ).

    Post a Reply
  5. Jeżeli już obiecujecie ruchome powierzchnie sterowe, to wszystkie, czyli lotki, stery wysokości, kierunku i dopiero klapy i hamulce 😛

    Post a Reply
  6. Model super kończę sklejać, ale jest jedno ale, osłona kabiny z ping-ponga. Myślę że na tym poziomie wykonania całego modelu który się składa jak klocki lego mimo że to żywica to można by pomyśleć o osłonie z przeźroczystej żywicy .I tak wielkie brawa za model.Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w 2015 roku.

    Post a Reply
  7. A czy poprawicie błedy bryły modelu? Mam na mysli przede wszystkim kształt końcówek skrzydeł i napływów komór podwozia?
    Przydałoby sie też dodać brakujące detale w komorach podwozia i wielką pustkę na busrtach w kabiie wypełnic …

    Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *